Планується мій виступ. Скорочую-скорочую доповідь, але ніяк не можу вписатися в регламент. Тоді почав відкидати те, де розказую про себе. Все, де є хоч маленький натяк на те, який я крутий і продвинутий вчитель.
Реально допомогло. І що найголовніше - відчув, як з плечей впав тягар Відчуття Власної Важливості.
З невигаданих діалогів. Сьогодні Zoom-конференція з підготовки до фінальної контрольної роботи у 6-му класі почалася з питання:
- Володимир Анатолійович, а що у нас завтра буде контрольне списування?
Взагалі-то бувають лише контрольне читання, контрольне говоріння, контрольне письмо, або контрольне аудіювання. Але хлопець вирішив все назвати своїми іменами.
Деякі правила-пам'ятки, які я для себе зробив за цей час.
- Пам’ятай: якщо учень тобі пише «У мене нема Інтернету!» Інтернет в нього все ж такі є.
- Якщо ти дозволяєш, щоб твоїм учням новий матеріал пояснював якийсь дядька на відео – не дивуйся, якщо учні при очній зустрічі тебе не впізнають.
- Якщо в промо-ролику якогось освітнього Інтернет-ресурсу звучить укулеле і використана модна векторна графіка, в решті-решт вони захочуть гроші.
- Ти можеш витрачати свій час двома способами: вивчати нескінченні ресурси «на допомогу вчителю при дистанційному навчанні», або робити власний контент.
- Рахуй кількість кліків, які має зробити учень для того, щоб добратися до матеріалу, чи завдання, який ти йому даєш. В ідеалі їх має бути менше, ніж кліків для запуску на телефоні якоїсь гри.
- Якщо оцінки за завдання виходять надто високими і є підозри, що дехто з учнів виконує то не сам – роби завдання із різними варіантами виконання, а відповідно і оцінювання. Як не дивно, більшість учнів – діти, які вміють адекватно підібрати собі свій «формат». (Особливо, коли поруч нема амбіційних дорослих).
Це вже схоже на стихійний флешмоб. Учні починають один за одним надсилати мені відео, де вони відповідають "із зав'язаними очима". Повторюсь - виключно за своєю ініціативою. У мене вже виникає підозра, а чи не легше так розказувати щось напам'ять? Треба самому спробувати...
(фото - з дозволу батьків)
- Володимир Анатолійович, а відкрийте завдання на середу!
- Для чого? Буде середа - воно автоматично відкриється.
- А мені треба його сьогодні скинути репетиторці.
Складаю он-лайн тест для 4-го класу. Звичайно, є підозри, що хтось з учнів буде проходити його "не сам". Приходиться час від часу вставляти між питаннями такі ось ремарки
Колись давно я написав цю байку для шкільної стінгазети. Тоді вона мала вигляд коміксу. Часи міняються: теперішній рімейк - це вже відео-версія в рамках шкільного телеканалу.