|
Пишаюся ракурсом цього фото: під час перерви діти грають в коридорі, а через двері видно, як вчителька продовжує працювати за своїм столом). |
Приходжу ранком до школи, а там новенька дошка для маркерів висить! І хто її повісив? Миколай? Санта Клаус?? Завгосп??? Для створення новорічного настрою головне забути, що це я сам її купив, приніс і щойно прикрутив)) |
|
|
Ти вчитель і в тебе безсоння? Твоє Міністерство дбає про тебе! Включи комп'ютер і, поки весь інший світ спить, підвищуй кваліфікацію з новим онлайн-курсом для вчителів початкової школи, де сам формат надихає на креативність!
|
Сьогодні на уроці під час перевірки домашнього завдання я помилково перевірив свій власний робочий зошит для 5-го класу. І поставив собі "2"! (Що цілком зрозуміло, бо в зошиті я нічого не писав). Червоною ручкою! І навіть розписався! І хотів ще одну двійку поставити, бо зошит виявився не підписаним! Прийдеться тепер зробити ту домашню роботу і виправити 2 на 12. Не з двійкою ж вчителю ходити! |
Мені дуже хочеться написати пост подяки Івано-Франківському Обласному Інституту Післядипломної Освіти Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. А почну ось з чого: вперше за останні п’ять років я починаю навчальний рік не в статусі голови обласної творчої майстерні вчителів. Вперше за п’ять років у мене навіть залишається трохи вільного часу. Я сиджу перед монітором і дивуюсь тому, що зараз не треба складати плани, придумувати проекти, відповідати на запитання колег, адмініструвати наші Інтернет-ресурси. Ні, я не те щоб скучаю за цим, бо вільний час – це круто, але у його наявність мені поки що важко віриться, дуже звик до іншого режиму роботи вже). А дякую я Інституту за те, що завдяки йому я отримав такі можливості, про які, як вчитель, я не міг і мріяти. Одні лише навички керування командою мені дуже зараз допомагають. А про технічне забезпечення, яке у мене з подачі Інституту зараз є, годі і говорити. Напевно, у творчого вчителя в наш час є багато варіантів, як можна проявити себе, але, якщо хтось не знає, яким чином можна реалізувати свої ідеї – дуже рекомендую почати з Франківського ОІППО ) Дякую персонально: Стрільчик Галині Дмитрівні, Роман Зуб`як, Косенко Юлія Володимирівна, Alexandra Kondrat, Ксюша Оксана, Оксана Микитин, Люба Шелемей, Antony Danilyev, Михайло Бігун |
А тепер – реальний анекдот з шкільного життя. Але спочатку – теоретична частина для не-вчителів. З цього навчального року, проходячи будь-яку розмовну тему (напр. «Їжа», «Україна», «Хоббі»…), вчитель має робити обов’язкові акценти на чотирьох концепціях: Здоров’я, Екологія, Фінанси, Громадянська відповідальність. Тобто, розглядати будь-яку тему під кутом цих чотирьох концепцій. І ось – ситуація. В другому класі роздав книжки, які ми додатково закупали. Дорогі книжки, «імпортні». Всі діти гортають сторінки, роздивляються, а один маленький хлопчик, який має ну дуже критичне ставлення до інституту освіти в цілому, відразу ж запитав, навіть не торкнувшись книжки: - А за скільки цей підручник можна продати? Раніше я б засмутився, а тепер розумію, що так на уроці запроваджується концепція «Фінанси». |
Аби зошити учнів ззовні виглядали естетичними - вирішив зробити для них наклейки-підписи. Для кожного. На два зошити щонайменш. І деякі наклейки, звичайно, прийшлося переробляти. Одним словом, власноруч вирізав якихось 300 карточок (на фото не всі - остання порція). Тепер по всім законам жанру, має прийти розпорядження, що зошити треба підписувати по-новому... )) |
Цього навчального року я зі своїми учнями приймаю участь у міжнародній програмі eTwinning. Якщо коротко - це виконання різних цікавих проектів разом зі школами інших країн. Так ось, зараз виходить прямо сюжет для комедії. Дівчата з 10-го класу захотіли зробити проект про їжу. Ну, я придумав веселі правила, щось на зразок кулінарних змагань. Я навіть не сподівався, що цей проект схвалять організатори програми, але саме так і сталося. Спочатку побоювався, що до нас взагалі ніхто не приєднається. Аж раптом з'являється перший бажаючий - Хорватія. І найголовніше - це не просто школа, а коледж туризму і... ресторанного бізнесу! Тут саме час сказати, що я і куховарство - це два протилежні полюси. Я з тих, хто розділяє думку, що готувати їжу не можна довше, ніж її їстимеш... А тим часом до проекту долучається все більше країн: Туреччина, Польща, Румунія... Ну, а сьогодні апофеоз апогею - кулінарна школа з Франції! Я так думаю: якщо наші дівчата гідно представлять себе у змаганні з такими суперниками, їм можна автоматично давати дипломи ґаздинь міжнародного рівня. (А ще, дуже розраховую на допомогу їх мам та бабусь, бо я можу лише перекладати та адмініструвати)). |
"Його обмежений мовний інвентар блокує деякі наскрізні змістовні лінії при усному продукуванні. Можливо, акцент на інтеракційній діяльності більш сприятиме очікувальним результатам". (Цей пасаж я склав, аби краще запам'ятати оновлену професійну термінологію)). |
Жінка, яка привела записувати до нашої школи свою дочку, прийняла мене за вчителя фізкультури. |
Моя тренажерна зала. Двічі на тиждень день починається з того, що я перевертаю стільці після прибирання. Стільців багато і вони старого зразка - дуже важкі. При виконанні цієї вправи розвиваються: м'язи рук та спини, координація рухів, сила волі. |
На гуртку англійської мови 4-класники дорвалися до можливості робити власні он-лайн книжки. При цьому самостійно знайшли, як на ноутбуках камери підключити, щоб зробити обкладинки "аутентичними". |
У 3-му класі сьогодні один хлопчик звернувся до мене так: |
Першокласники грають в інтерактивні ігри на знання англійського алфавіту. "Мі-мі-мі-шність" фото може скласти конкуренцію котикам. |
Сьогодні до мене дійшло те, про що вже давно здогадувався. (Колеги-вчителі зрозуміють). Отже, питання: - Для чого в школі діти? Відповідь: - Якби не спілкування з дітьми, цю пекельну роботу мало б хто витримав. |
Сьогодні на уроці в клас залетіла муха. Звідки вона взялася і яку мету переслідувала - навічно залишиться загадкою. Можливо, вона хотіла продемонструвати, що проти мухи у мене, як вчителя, нема ніяких шансів. Тим більше коли урок - у 4-му класі. Не знаю, чи поза уроком проста муха може викликати у дітей стільки допитливості, зацікавленості, критичного мислення, творчого підходу, практичного застосування отриманих знань... Одним словом, через 5 хвилин цієї провокації мною було прийнято відповідальне рішення - знищити наглу істоту. Тут і тепер. Цинічно та професійно. Треба було рятувати урок. В коментарі запрошуються всі, хто знає гуманніший варіант розв'язання такої проблеми! |
Мої останні розробки: логотип школи, логотип управління освіти Коломиї, логотип Івано-Франківського ОІППО, логотип творчої майстерні вчителів англійської мови. |